Kendermag vs Chia mag

2020.06.21
Kenderolaj CBD
Kenderolaj CBD

Kendermag vs Chia mag

Mindannyian tudjuk, hogy a kender és a chia mag rendkívül népszerű, de mi a különbség? Gyakran szuperételnek hívják őket. Rendszeresen látják őket a helyi boltban vagy a szupermarketekben. A kettő közötti fő különbség az, hogy két, egymással nem kapcsolatban álló növényből származnak. Az összes kiindulási anyagot tartalmazzák, amely komplex növényekké fejlődik. Mindez remekül hangzik, de hogyan különböznek egymástól? Hogyan ízlik, és hogyan lehet enni? Ebben a blogban összehasonlítjuk a két magot és azt, hogy különböznek egymástól.

HEMP magok

A kendermag nagyobb méretű, aranybarna színű és ovális alakú.

Íz

A kendermag kellemes ízletes ízű, ízléses lehet az íztelen napraforgómaghoz képest, textúrájuk azonban sokkal lágyabb.

Táplálás

A két vetőmag összehasonlítása egy uncián alapul, amely két evőkanál adag kendermagot tartalmaz. A kendermagok azon kevés növények egyike, amelyek teljes fehérjeforrástjelentenek, ami azt jelenti, hogy tartalmazzák azokat az alapvető aminosavakat, amelyeket a test nem tud előállítani.

  • Fehérje - 10 gramm
  • Élelmi rost - 1 gramm
  • Kalória - 162
  • Zsír - 13 gramm (1 gramm telített)
  • Kalcium - 0%
  • Mangán - 0%
  • Foszfor - 0%
  • Vas - 15%
  • Magnézium - 45%
  • Cink - 21%

Az étkezési módok

A magok nagyon népszerűek, mivel enni és hozzá lehet adni sokféle ételhez.

  • A kender vetőmaggal keverhető a kendermag-tej előállításához
  • A pirított kendermagokat akár pattogatott kukoricát is lehet enni
  • Keverje hozzá őket smoothie-hez

Egyéb vitaminok és ásványi anyagok a kendermagban

  • B1, B2, B6, D, E vitamin
  • Klorofill
  • Kén
  • Réz
  • Kálium
  • Omega 3 - 1000 mg
  • Omega 6 - 2500 mg

CHIA magok

A chia mag kisebb méretű, foltos és fekete színű. Javasoljuk, hogy áztassa a chia magokat, hogy a legtöbb előnye származzon belőlük. Ezek nyálkás , ami egyszerűen azt jelenti, a magokat tartalmazó egy oldható rost, amely válik gélszerű, amikor vízzel érintkezik.

Íz

A chia magok a mákos ízét mutatják, és száraz étkezéskor enyhe dióízű. Kicsi, sűrű és ropogós. A chia magok átáztak, felszívják a folyadékot, majd kövérré válnak.

Táplálás

A két vetőmag összehasonlítása egy uncián alapul, amely egy 2 evőkanál adag chia mag.

  • Fehérje - 4 gramm
  • Élelmi rost - 11 gramm
  • Kalória - 137
  • Zsír - 9 gramm (1 gramm telített)
  • Kalcium - 18%
  • Mangán - 27%
  • Foszfor - 30%
  • Vas - 27%
  • Magnézium - 0%
  • Cink - 7%

Az étkezési módok

A chia-magokat számos ízletes ételhez hozzáadhatják.

  • Keverje hozzá a turmixot
  • Megszórjuk gabonafélékre, joghurtra
  • Adja hozzá a gyümölcslé vagy a zöld tea

Egyéb vitaminok és ásványi anyagok a chia magokban

  • B-, D- és E-vitamin
  • Bór
  • Niacin

Melyik a jobb?

A chia és a kendermag kiváló választás, és ugyanolyan jók és egészségesek egymással. Jó növényi eredetű ALA-forrást, valamint tápanyagok és antioxidánsok széles választékát biztosítják. Javasoljuk, hogy mindkettőt beépítsék a napi étrendbe a maximális egészségügyi előnyök elérése érdekében. Rendkívül könnyen hozzá sok ételhez, beleértve a joghurtot, a zabliszt és a turmixokat. Ez a tökéletes módszer az egészséges tápanyagok hozzáadásához az étrendbe.